Reklamationer

Reklamation

Skulle uheldet være ude, så står vi selvfølgelig klar til at hjælpe dig. Men langt de fleste fejl, kan faktisk fikses hjemme hos dig. Herunder vil vi beskrive de hyppigste fejl, og løsninger på fejlene.

Vi kan kontaktes på info@ogaming.dk eller tlf. 51200170
– Vi anbefaler dig dog at kigge nedenstående igennem.

Når jeg tænder PC’en kommer der intet skærmbillede?

LØSNING: Sluk PC’en, og sæt skærmkablet i dit grafikkort, fremfor i bundkortet. (Se illustration i den medfølgende folder.)

Når jeg tænder PC’en er der sort baggrund og der står “Reboot and select proper Boot Device”

LØSNING: Hvis du har købt PC’en uden styresystem, så vil du få ovenstående “fejl”. Du skal installere Windows.

Når jeg tænder PC’en går den ind i noget der hedder “BIOS”?

LØSNING: Hvis du har købt PC’en uden styresystem, så vil du få ovenstående “fejl”. Du skal installere Windows.

Jeg har købt 3000MHz ram men de står til mindre?

LØSNING: Rammene du har købt, er angivet til den anviste hastighed. Men standard frekvensen for DDR4 ram er 2133MHz. For at komme til at udnytte hastigheden skal du sætte XMP (Intel) eller DOCP (AMD) til i BIOS. Det tilsidesættes som overclocking, og er ikke noget vi yder support på. Vi vil dog gerne være behjælpelige med eventuelle spørgsmål omkring dette.

Jeg har fået virus.

LØSNING: Vi anbefaler at du henter et antivirus program, og faktisk følger der en 3-måneders gratis periode med ved køb af gaming PC fra os.

Jeg får bluescreen (BSOD)

LØSNING: Nederst på bluescreen’en er der en fejlkode, tag et hurtigt billede af denne og send til vores mail info@ogaming.dk og så vender vi tilbage hurtigst muligt. Det kan være fejlen kan løses hos dig.

Hvor hurtigt fikser i en reklamationssag?

Generelt er vi ret hurtige om, at fikse en reklamationssag. Kan vi ikke fikse den indenfor en anskuelig tidsperiode, så kan vi stille en PC til rådighed, så du ikke skal gå foruden i flere uger.
Den generelle reparationstid er 2-3 hverdage.

VIGTIG!

Inden PC’en sendes ind.

Kontakt os for at få en returlabel, vi refunderer ikke penge brugt på fragt.

Vedhæft en beskrivelse af fejlen, ved indsendelse af PC.

Vi anbefaler at du aller først geninstallerer Windows, og ser om det afhjælper dit problem.
Hvis vi får PC’en ind, og problemet er software relateret, vil du få en regning på fragt + 300, – kr inkl. moms pr. påbegyndte halve time.

Har du kode på PC’en skal denne enten fjernes, eller sendes med.

Har du filer du skal have gemt, så skal dette gøres inden vi modtager PC’en, da vi ikke tager ansvaret for evt. mistede data ved en geninstallering af Windows.

Jeg har smidt kassen og flamingoen computeren kom i, væk, hvad gør jeg så?

Vi anbefaler altid at man gemmer den oprindelige kasse, inklusive flamingoen, da det er den mest optimale måde at sende computeren på. Har man smidt denne ud, så kan man for 300, – kr inkl. moms få tilsendt en forsvarlig kasse inkl. returlabel x2, da denne skal sendes retur til os igen efter brug.
– Modtager vi en computer som er sendt på en ikke-forsvarlig måde, eller har taget skade under fragten fra jer til os, så står I med ansvaret for dette.
Hvis den er sendt på en ikke-forsvarlig måde, så vil I blive opkrævet et gebyr, alt afhængigt af hvilket kabinet jeres PC har. Gebyret er minimum 300, – kr.